Continuïteit in je schoonmaak als professionele schoonmaakfirma
Onze stapsgewijze aanpak als professioneel poetsbureau
Een doordacht plan werkt langs twee kanten: betere resultaten. Maar zeker ook zicht door onze klanten op hoe we de schoonmaak aanpakken. Wie doet wat wanneer? Goede afspraken maken goede vrienden, nietwaar?
Hieronder vertellen we je daarom graag meer over onze stapsgewijze aanpak voor jouw bedrijf en jouw voordelen van onze werkwijze.
"Het begint met vragen en luisteren."
1. Contactmoment
Alles begint bij een degelijk contactmoment. Zaakvoerster Kim maakt graag tijd om vrijblijvend maar uitgebreid kennis te maken. Elkaar beter leren kennen is cruciaal om te bepalen of en wat we voor elkaar kunnen betekenen.
2. Plaatsbezoek & afspraken
Na een eerste contact maken we werk van een plaatsbezoek. Dit is een essentiële stap in dit hele proces. Tijdens een plaatsbezoek bepalen we heel gedetailleerd jouw wensen en verwachtingen. Dit klinkt logisch maar wordt soms onderschat. Indien jouw verwachtingen niet duidelijk gecommuniceerd worden, weten onze superhelden in schoonmaak niet wat van hen verwacht wordt. Het is daarom zaak om heldere afspraken te maken over wat wel en niet gewenst is. Enkele vragen die we samen op tafel kunnen leggen:
- Wat is mogelijk binnen een bepaald budget?
- Welke taken moeten zeker wel en zeker niet uitgevoerd worden?
- Hoe belangrijk is het dat steeds dezelfde ploeg komt schoonmaken?
- Hoe belangrijk is de continuïteit voor jou en je bedrijf?
Transparantie is uiterst belangrijk én is tweerichtingsverkeer! Wensen en verwachtingen moeten uitgesproken worden door alle partijen, zo vinden als professionele schoonmaakfirma.
Op basis van het plaatsbezoek en het bepalen van eisen en wensen stellen we een duidelijke, gedetailleerde offerte op.
“We geven vorm aan de oplossing van jouw vraag.”
3. Schoonmaakplan
Offerte goedgekeurd? Dankjewel! Daar zijn we erg blij mee en jij binnenkort hopelijk ook. Bij een akkoord komt de klantencoördinator ter plaatse om de schoonmaakmedewerker voor te stellen die jouw schoonmaakproject zal verzorgen. We stellen met z’n allen een schoonmaakplan op zodat iedereen weet wat wanneer zal gebeuren. Dit is nodig voor de veiligheid en om de continuïteit te garanderen, zowel wat betreft ons werk als de workflow van jouw onderneming.
En daarna is het zover: onze medewerker gaat in jouw bedrijf van start!
4. Opvolging
Bij een duurzame samenwerking hoort natuurlijk een degelijke opvolging.
Gedurende de eerste 6 weken volgt onze klantencoördinator de werf nauwgezet op. Er zijn kortetermijncontactmomenten om van heel dichtbij na te gaan of alles naar wens verloopt en of zowel jij als onze schoonmaakmedewerker hun draai hebben gevonden in deze nieuwe samenwerking.
Loopt alles vlot? Prima! Dan gaan we over naar een tweemaandelijks opvolgmoment. Urgente vraag of probleem? Dan staan we in no time voor de deur!
Straffe mensen hoor, dat schoonmaakteam van Schoonmaak Kempen
Goede afspraken maken goede vrienden
Elk bedrijf is anders en heeft eigen noden en behoeften. Daar staan we als Schoonmaak Kempen volledig achter. Alles is bespreekbaar, met wederzijds respect. In vertrouwen en met discretie.
Kunnen rekenen op je professionele schoonmaakfirma dus. Dat is wat we met Schoonmaak Kempen garanderen voor je bedrijf: een continue dienstverlening.
Mens en milieu vinden we superbelangrijk. Dit zien we breed. Van het gebruik van ecologisch verantwoorde schoonmaakproducten tot een duurzame relatie tussen jou als klant en onze medewerkers.
Duurzame relatie
Bij de opstart van een nieuw periodiek project mag je rekenen op een ervaren schoonmaakmedewerker. Kiezen we ervoor om toch een nieuwe persoon in te zetten, ook dan mag je gerust zijn: hij of zij wordt binnen ons professioneel poetsbureau sowieso ondersteund door een ervaren collega die fungeert als meter of peter. Later komt er minimum één personeelslid bij dat grondig wordt ingewerkt. Pas als die helemaal zijn of haar draai met jou en de werkplek heeft gevonden, neemt hij of zij het project volledig over. Klantencoördinator Sven volgt ieders tevredenheid op van dichtbij.
Groot of klein project? Afhankelijk van de grootte van de job én jouw wensen plannen we vaste schoonmaakmedewerkers op locatie. Zo bouwen we aan vertrouwen en discretie: de basis voor een duurzame relatie.
Flexibele houding
Het merendeel van onze klanten hecht veel waarde aan een flexibele houding. Verandering in takenpakket of toch eens afwijken van de vaste werktijden? Geen probleem voor ons team: ze bewegen mee op veranderende situaties.
Liever een schoonmaakploeg buiten de kantooruren? Met behulp van een sleutel en alarmcode komen onze schoonmaakhelden graag na de kantooruren. Wist je dat we zelfs teamleden hebben die ’s nachts willen werken?
Om dit veilig te laten verlopen hebben we een procedure die wordt ingeleid en opgevolgd door onze veiligheidscoördinator. Altijd in overleg met jouw bedrijf.
Mens, milieu & maatschappij
Mens en milieu in harmonie: dat is iets dat we met onze klanten delen. Elke dag opnieuw bewaken we als professionele schoonmaakfirma de synergie tussen mens en milieu.
- Bij voorkeur werken we met met eigen ergonomisch materiaal en ecologische producten.
- Alle producten zijn milieuvriendelijk. Sommige zijn zelfs huisgemaakt.
- Met uitgebreide uitrusting gaan onze mooimakers elke ruimte te lijf: van tapijtreiniging en vloeronderhoud tot de kleinste hoekjes van het plafond.
- Wist je dat we onder meer gebruik van zuig-schrobmachines op batterijen? Zo zijn ook ruimtes waar geen elektriciteit beschikbaar is in geen tijd blinkend schoon.
- Zijn er veel trappen in je bedrijf? Dan gaan onze medewerkers het stof te lijf met draadloze rugstofzuigers. Veilig en handig. Met als grote voordeel voor jouw bedrijf dat het werk sneller en efficiënter gebeurt.
Ja, hier zie ik mogelijkheden voor mijn bedrijf
Super. Dan is je eerste stap een contactmoment. Een vrijblijvend kennismakingsgesprek.